La Fira del Vi de Falset encara la seva 30a edició amb més de cinquanta cellers participants

La Mostra i mercat dels vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant tindrà lloc els dies 2, 3 i 4 de maig

Imatge d'arxiu de la Fira del Vi de Falset
Imatge d'arxiu de la Fira del Vi de Falset | Instagram / @firadelvi_falset
05 de març de 2025, 09:25
Actualitzat: 9:25h

La Fira del Vi de Falset (Mostra i mercat dels vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant) compta ara mateix amb més de cinquanta cellers inscrits, una xifra prou bona quan encara falten més de dos mesos per al certamen i continua el degoteig d’inscripcions. Els organitzadors esperen arribar a la setantena d’estands dels darrers dos anys. En paral·lel, és ara que l’organització ha donat a conèixer el cartell i la imatge de l’edició de 2025, que és la del 30è aniversari.

El certamen, plenament consolidat, aposta un any més per la fórmula que va iniciar-se just després de la pandèmia, és a dir, dues fires en una. D’una banda, la fira presencial el cap de setmana del 2, 3 i 4 de maig i, d’una altra, un programa de tastos als cellers al llarg de tot el mes de maig. Paral·lelament, la Fira del Vi de Falset treballa en diversos actes de celebració del seu trentè aniversari, relacionats amb la proclamació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia.

Pel que fa a la imatge de la Fira d’aquest any torna a ser obra de la dissenyadora falsetana Maria Sedó, i és una continuació de la línia gràfica dels darrers anys, que remarca el vincle entre el present vitivinícola de la comarca i la seva llarga tradició agrícola. Una reivindicació que, en aquesta ocasió, té encara més sentit, atès que el certamen celebra trenta anys al llarg dels quals la comarca ha viscut un enorme canvi vitivinícola.

vinyes priorat laia solanellas
Imatge d'arxiu d'un camp de vinyes al Priorat. Foto: Laia Solanellas

“He volgut mostrar en el cartell objectes que il·lustrin la transformació que s’ha viscut, ja que en tot aquest temps, per exemple, gairebé hem vist desaparèixer les portadores, les copes s’han fet presents a tot arreu, la terrissa ha tornat als cellers, hi ha coses que ja no existeixen i altres que han entrat en joc”, afirma la dissenyadora.

Programa dels 30 anys

“La Fira del Vi ha estat testimoni d’una transformació de la qual, sovint, no en som prou conscients. Simplement, cal recordar que fa trenta anys ni tan sols existia la DO Montsant i la DOQ Priorat encara no era una denominació qualificada”, afirma l’alcalde de Falset, Carlos Brull. La informació i el programa de la Fira s’actualitza a ww.firadelvi.org.

El certamen s’obrirà divendres 2 de maig a la tarda (a partir de les 18 hores) i el dissabte i el diumenge 3 i 4 de maig (d’11 a 21 hores, en horari ininterromput). A banda de l’habitual presència de cellers a Falset durant el cap de setmana i de les activitats que es fan arreu de la comarca, la 30a Mostra i Mercat de Vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant aposta clarament per continuar posicionant-se com una fira professional i alhora de referència per al perfil “wine lover”, que és com es defineix als apassionats per la cultura del vi.

La Fira també seguirà treballant rere alguns dels objectius dels darrers anys, com ara potenciar la venda directa de vi per part dels cellers a peu d’estand. És per això que el certamen tornarà a comptar un punt de recollida de vins per als visitants, de manera que la compra de vi sigui més fàcil i còmoda, i que els compradors no hagin de carregar els vins (siguin en ampolles o en caixes)fins als seus vehicles particulars. El magatzem de la Fira del Vi farà de punt de recollida i càrrega.

Paral·lelament, la Fira del Vi proposarà promocions i incentius per als compradors de vins, alhora que ha convidat els cellers a oferir preus especials durant els dies de la Fira, que incloguin descomptes (en relació amb els preus de venda en establiments comercials). Així mateix, hi haurà tastos a Bellmunt, Porrera, Gratallops, Torroja del Priorat, el Molar i La Morera de Montsant, entre d’altres.