El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha aprovat el projecte de construcció d'un dipòsit comarcal per l'abastament d'aigua en alta a la Conca de Barberà. Aquesta actuació és inclosa en la primera fase de la infraestructura que portarà l'aigua fins a Santa Coloma de Queralt i altres municipis de la comarca.
Els municipis de Conesa, Forès, Llorac, Passanant i Belltall, les Piles, Santa Coloma de Queralt, Sarral i Savallà del Comtat disposaran d'aigua a través de la connexió amb la xarxa del Consorci d'Aigües de Tarragona. Aquests municipis tenen un dèficit històric en la quantitat i qualitat de l'aigua que subministren, i amb l'execució total del projecte d'abastament, es podrà disposar d'aquest recurs adequadament.
El projecte impulsat pel Consell Comarcal està dividit en tres fases, compta amb la participació dels ajuntaments afectats, l'Agència Catalana de l'Aigua, el Consorci d'Aigües de Tarragona i la Diputació de Tarragona.
El dipòsit rebrà l'aigua provinent de la xarxa del Consorci d'Aigües de Tarragona, tindrà una capacitat total de 1.500 m3 repartida en dos vasos i acollirà també les instal·lacions necessàries per assegurar el control i la gestió de la totalitat de la infraestructura d'abastament. La mateixa actuació també inclou la construcció del ramal per l'abastament d'aigua al dipòsit municipal de Forès. El cost de la seva execució assoleix un import de 762.791,10 euros i comptarà amb el finançament de l'Agència Catalana de l'Aigua, de la Diputació de Tarragona i dels municipis beneficiaris.
Per les posteriors fases es preveu la construcció del ramal de subministrament fins a Santa Coloma de Queralt, passant pel municipi de Conesa, que servirà també per la construcció dels ramals pels nuclis de Belltall, Savallà del Comtat i les Piles, inclosos en la tercera fase del projecte.
Es preveu poder iniciar els tràmits de licitació de la primera fase de les obres el darrer trimestre d'aquest any i disposar d'aquesta infraestructura a finals de l'any 2024.
La Conca de Barberà tindrà un nou dipòsit comarcal d'abastament d'aigua
El projecte està dividit en tres fases
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Torredembarra invertirà mig milió d'euros en les obres de l'antic escorxador TarragonaDigital
-
La reconstrucció de la torratxa de la Casa Navàs estarà enllestida el primer trimestre del 2026 TarragonaDigital
-
Protesta a Cunit per exigir a l'Ajuntament una solució a les plagues de rates i paneroles TarragonaDigital
-
La dieta mediterrània hipocalòrica i l'exercici redueixen un 31% el risc de desenvolupar diabetis tipus 2 TarragonaDigital
-
El Centre Cívic de Valls arrenca el curs 2025/26 amb 45 activitats i novetats al nou espai de Ca Xapes TarragonaDigital
Publicat el 17 de juliol de 2023 a les 06:47
Et pot interessar
-
Societat Balanç molt positiu de l'activitat «Neda i Decideix» a les piscines de la Conca de Barberà
-
Societat Es consolida el Casal d'Estiu Jove de Santa Coloma de Queralt
-
Societat EnerHub Reus: el nou congrés que vol situar la ciutat al centre de la transició energètica
-
Societat Ja es pot veure el documental que commemora els 30 anys del Dragon Khan
-
Societat Perdre la vida al tren: l'incendi d'un comboi a Calafell prolonga els retards a Rodalies des del cap de setmana
-
Societat Les noves graderies del Palau d'Esports de Tarragona seran una realitat en pocs mesos