Les diferències entre la vellesa femenina i la masculina, l'envelliment actiu o la menopausa seran algunes de les qüestions que, ben segur, es debatran en el marc de la taula rodona 'Dones i vellesa', que la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament del Morell ha programat amb motiu del Dia Internacional de les Dones, que es commemora el 8 de març. La regidora d'Igualtat, Èrika Moreno, ha exposat que "cada any mirem de posar el focus en algun tema concret i, enguany, ho fem en la vellesa que és una etapa, sovint, oblidada i menystinguda, i que volem reivindicar especialment".
La primera cita serà dimarts 4 de març a la Sala dels Cups del mateix consistori. A les 17 hores, la fisioterapeuta, osteòpata i divulgadora de la salut del sòl pelvià, Mireia Grossmann, oferirà un taller sobre el sòl pelvià; i a les 18.30 hores tindrà lloc la taula rodona, en què Grossmann estarà acompanyada de les infermeres referents de Salut Comunitària de l'EBAS El Morell, Inma Micó i Nereida Torró. Dijous 6 de març, a les 18 hores i a la sala 3 del Centre Cultural del Morell, es farà un taller de 'Noves masculinitats', amb el col·lectiu LGTBI+ H2o, que ens permetrà reflexionar i explorar quines són les alternatives a la masculinitat tradicional hegemònica.
Divendres 7 de març, a les 11 hores i davant de l'Ajuntament, es farà la lectura del manifest de la jornada. I dissabte 8 de març, de 10 a 14 hores i al pavelló municipal, s'hi instal·larà un Punt lila i multicolor, per tal de fer prevenció de les violències masclistes i difusió de la igualtat de gènere. Tots els tallers són gratuïts i estan oberts a tota la ciutadania, tant a dones com a homes, i no cal inscripció prèvia.