El Patronat Municipal d'Esports de Tarragona ha obert el dilluns 28 de juliol el primer període d'inscripcions per a les activitats aquàtiques de la temporada de tardor. Aquesta fase inclou les activitats dirigides i es podrà formalitzar fins al 31 de juliol, tant de manera presencial com en línia, a través del portal esports.tarragona.cat. Posteriorment, a partir del 4 d'agost, s'obrirà la inscripció específica per als cursos de natació, que es farà exclusivament en línia a través del mateix web.
Enguany s'ofereixen un total de 886 places, repartides entre cursos de natació i activitats dirigides, que es desenvoluparan entre l'1 d'octubre i el 20 de desembre. Pel que fa al sistema d'adjudicació de places, per a les activitats dirigides s'utilitzarà un sorteig entre les persones inscrites dins del termini establert. Els resultats d'aquest sorteig es faran públics el dia 1 d'agost.
Per als cursos de natació, el procés d'inscripció serà directe i també s'haurà de completar de manera telemàtica. En aquest cas, el sistema informàtic del Patronat aplicarà una assignació de punts que beneficiarà les persones abonades amb una antiguitat superior a tres mesos i les empadronades a la ciutat. Aquest criteri influirà tant en l'ordre d'accés a les places com en el calendari de pagament.
Les propostes aquàtiques
El pagament dels cursos s'haurà de fer del 4 al 6 d'agost per als abonats amb més de tres mesos d'antiguitat. Posteriorment, del 7 al 10 d'agost, serà el torn de les persones que siguin abonades i estiguin empadronades a Tarragona. Si després d'aquest període quedessin places lliures, el dia 11 d'agost es tornaran a obrir les inscripcions.
Les propostes aquàtiques inclouen opcions per a totes les edats. Per als més petits, des de prenadons fins a infants, s'ofereixen activitats de descoberta del medi aquàtic i cursos estructurats segons el programa pedagògic del PMET, que assigna nivells amb referents del seguici festiu de la ciutat. Els adolescents poden seguir formacions adaptades a les seves habilitats, mentre que per a adults hi ha cursos de diversos nivells i també la possibilitat de fer classes particulars.
A més, l'oferta es completa amb activitats dirigides que s'adapten a diferents intensitats, com aquagim, aquaspinning, aquagac, aquatic-hit i aquafitness. Tota la informació detallada sobre la programació, el sistema de punts i els tràmits es pot consultar al web oficial de l'Ajuntament de Tarragona.