Aquest nou material, desenvolupat per un grup de recerca de la URV, es basa en l'ús de líquids iònics i agents fotocatalítics per millorar la durabilitat del ferm, la seva capacitat d'autoregeneració i reduir el consum energètic durant el procés de formació.
Segons l'ens provincial, la seva producció i aplicació a temperatures més baixes que les habituals permeten reduir les emissions de CO2 i el seu impacte ambiental. Aquesta prova s'emmarca dins del projecte d'especialització i competitivitat territorial (PECT) de la Diputació, anomenat 'Cuidem el que ens uneix'.
Reducció de l'impacte ambiental
L'empresa Sorigué, amb la qual la URV té un acord en el marc d'aquest projecte de col·laboració, és l'encarregada de fabricar el betum i la mescla d'asfalt que s'aplicarà en aquesta nova prova.
Aquesta prova afectarà dues seccions del tram de 400 metres: una de 2.600 metres quadrats que servirà com a àrea de prova per al nou paviment, i una altra de 1.300 metres quadrats amb paviment convencional, destinada a fins de control i comparació.