La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Tarragona és un èxit: resol 150 casos dels 186 gestionats el 2025

Entre les atencions més habituals hi ha sorolls i molèsties veïnals i situacions de convivència intercultural

Publicat el 26 de febrer de 2026 a les 18:02

La Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes de la Guàrdia Urbana de Tarragona (UMIRC) ha gestionat un total de 186 casos durant el 2025, dels quals se n'han resolt satisfactòriament 150 i altres continuen oberts. Aquest equip és el responsable de dur a terme processos de mediació, assessorament i seguiment de problemàtiques que afecten la convivència ciutadana i que no constitueixen infraccions administratives ni penals.

Entre els casos més habituals hi ha conflictes per sorolls i molèsties veïnals, desacords relacionats amb animals domèstics, problemes derivats de fums, olors o activitats domèstiques, així com situacions de convivència interètnica o intercultural. L'objectiu és que les parts implicades arribin a acords voluntaris.

"El més important és que hi hagi predisposició a resoldre el conflicte"

El sergent i sotscap de la Divisió de Serveis Centrals, Joan Domènech Herrerias, subratlla que l’èxit de la mediació depèn en gran mesura de la voluntat de les parts, ja que "el més important és que hi hagi predisposició a resoldre el conflicte o, com a mínim, a parlar-ne". Domènech remarca que la UMIRC actua sempre des de la neutralitat i "no imposem mai solucions. El nostre paper és facilitar el diàleg, garantir un espai segur i imparcial".

Segons el sergent, la mediació s’ha consolidat com una eina molt eficaç per evitar la judicialització innecessària de conflictes menors, reduir tensions entre veïns i prevenir denúncies. A més, contribueix a fomentar una convivència més pacífica i responsable, reforçant la cohesió social.