L'acusat de matar la seva exparella a Calafell afirma que va colpejar-la amb una pedra per defensar-se

Successos

En la seva declaració, l'investigat assegura que la víctima volia clavar-li un ganivet i que ell no la volia assassinar

Publicat el 01 d’octubre de 2026 a les 18:28
Actualitzat el 01 d’octubre de 2026 a les 18:29

L'acusat de matar la seva exparella el 18 d'abril de 2025 a Calafell ha declarat que va colpejar-la amb una pedra al cap perquè intentava defensar-se d'ella. Segons l'investigat, la dona va pegar-li amb un pal i va agafar un ganivet del menjador quan ell va decidir que marxava del domicili familiar. Tot seguit, ha assegurat que ella va caure en el tram final de les escales que portaven al pati i que a ell li va passar el mateix. L'home ha explicat que arran de la caiguda la víctima estava damunt d'ell i que va agafar una pedra amb la qual li va donar dos cops al cap mentre ella intentava apunyalar-lo.

"Tenia por, em volia matar, li vaig demanar que parés", ha dit. També ha afirmat que la víctima era gelosa i controladora. En la declaració feta aquest dijous a l'Audiència de Tarragona, l'acusat ha explicat que van mantenir relacions sexuals amb la víctima el dia dels fets i que després ella va "embogir" quan va comprovar que havia mantingut converses amb altres dones a través d'una xarxa social. Segons ha relatat, la seva exparella va començar a pegar-li cops de puny mentre estaven a la seva habitació i després va anar al menjador a buscar un pal amb dos claus.

Arran de rebre diversos cops amb un pal, l'investigat ha asseverat que li va dir que "n'estava fart" i que marxava de casa. "Li vaig dir que no volia estar més amb ella i que anava a treure les coses del seu fill que tenia al meu cotxe", ha afegit. El processat ha explicat que ella va anar a buscar un ganivet al menjador i que llavors va córrer despullada fins a les escales, on va caure en el tram final i es va donar un cop a la barana. "Jo també vaig relliscar i vaig caure al costat d'ella, vaig mirar si estava bé, llavors, em va sorprendre i em va donar un cop a les meves parts i se'm va tirar damunt, li vaig demanar que parés", ha indicat.

"La intenció era portar-la a l'hospital, hi havia molta sang"

Segons ell, en el transcurs de l'agressió va veure una pedra que tenia a prop i va donar-li un cop, primer al front i després a la banda del darrere del cap. "Tenia por, em volia matar, me la trec del damunt, ploro, la vaig agafar de les espatlles per veure si reaccionava", ha dit. Després, ha explicat, la va arrossegar al pàrquing, que es va canviar de roba perquè estava plena de sang i, que finalment, va carregar-la al maleter del cotxe. "Em va caure i va començar a sortir molta sang", ha confessat.

També ha afirmat que va agafar els dos mòbils i que va marxar cap a Castelló. "La intenció era portar-la a l'hospital, hi havia molta sang", ha assenyalat. Tot i això, es va dirigir cap a Castelló i en un supermercat va comprar beguda i productes de neteja. A més, ha relatat que va tirar el ganivet, el qual estava trencat i el mànec es va quedar en el maleter del seu vehicle. Així mateix, ha dit que va mirar pel YouTube com netejar la sang.

En la seva intervenció, el processat també ha declarat que va trucar al seu tiet per explicar-li els fets mentre estava tornant cap al Vendrell per entregar-se als Mossos d'Esquadra. "Va començar a sonar el telèfon d'ella i em vaig espantar, el vaig tirar per la finestra a la sortida de -l'AP7- de Torredembarra". Finalment, es va trobar amb una patrulla dels Mossos que estaven fent un servei de grua i els va confessar que havia matat a la seva exdona.

"Em vaig sentir molt malament, no estic orgullós, sento molta culpa; vaig colpejar-la amb la intenció de treure-me-la del damunt, no tenia intenció de matar-la", ha assegurat. L'acusat, que es troba en presó preventiva des del 18 d'abril de 2025, ha respost a les preguntes del fiscal, del seu advocat i dels membres del jurat popular.

Una denúncia del 12 d'octubre de 2024

En paral·lel al crim, l'investigat ha explicat que feia quatre anys que mantenia una relació sentimental amb la víctima i que aquesta era gelosa i controladora. En la vista d'aquest dijous, també s'ha llegit la denúncia interposada per la dona el 12 d'octubre de 2024 per la qual se'l va detenir per un presumpte delicte de violència sobre la dona, així com la resolució del jutjat d'instrucció.

La jutgessa va denegar l'ordre de protecció sol·licitada per la víctima amb l'argument que "no hi havia cap prova objectiva que corroborés la versió de la denunciant, ja que no s'observaven lesions al coll", entre altres arguments.

Fiscalia demana més de 20 anys de presó

Les acusacions i la defensa de l'investigat exposaran els seus informes i conclusions aquest divendres 2 d'octubre. Inicialment, la Fiscalia li demana 22 anys de presó per un delicte d'assassinat amb traïdoria, amb els agreujants de parentesc i de menyspreu de gènere.

A banda, sol·licita l'atenuant de confessió i li prohibeix comunicar-se i aproximar-se als familiars de la víctima a una distància de menys de 1.000 metres durant un període de 25 anys, així com set anys de llibertat vigilada. Pel que fa a la responsabilitat civil, li reclama una indemnització de 200.000 euros per als dos fills majors d'edat i una de 300.000 per a la menor. 

Escull Tarragona Digital com la teva font preferida de Google