El Vendrell, Calafell i Cunit han iniciat aquest divendres 11 de novembre les seves respectives campanyes de bons de descompte al comerç local. La iniciativa ha repetit l'èxit de les edicions anteriors, i als tres municipis, els bons s'han exhaurit en poques hores.
Al Vendrell s'han posat en circulació 10.000 bons a les nou del matí, i a les 11.07 hores ja s'havien esgotat. A Calafell, tot i que els bons emesos pujaven fins a 25.000, la demanda també ha estat molt alta. En només tres hores ja estaven tots descarregats.
Pel que fa a Cunit, els 2.400 xecs de descompte que s'han ofert a la web s'han exhaurit en tot just una hora i mitja. Ara, els que s'han quedat sense hauran d'esperar que els descomptes que no es facin servir tornin al sistema. Al Vendrell i Calafell el període per bescanviar-los és de set dies, mentre que a Cunit arriba fins als quinze dies.
Esperar fins a la següent tongada
Passat aquest temps, els bons que no s'hagin fet servir caducaran i tornaran a estar disponibles a les respectives webs. El funcionament de la campanya és igual a totes tres poblacions. Els bons tenen un valor de deu euros cadascun i es poden fer servir en compres d'un mínim de trenta euros.
Només es poden bescanviar en els comerços que s'han adherit a la campanya, que han impulsat els ajuntaments i les associacions de comerciants. Al Vendrell, els bons es poden fer servir fins al 30 de novembre. A Calafell la campanya finalitza el 27 de novembre i a Cunit, s'allarga fins al 12 de desembre.
La iniciativa va sorgir en nombroses poblacions catalanes arran de la pandèmia del coronavirus i les restriccions al comerç. Era una manera de fomentar les compres al comerç de proximitat, que havia superat uns mesos molt complicats. La campanya es va demostrar encertada i molts municipis l'han repetit aquest 2022.