La cova de Mont-roig del Camp: l'indret favorit de l'influencer David de la Cruz

La Cova Foradada, ubicada a Mont-roig del Camp (Baix Camp) és una formació rocosa d'excepcional bellesa amagada a l'espai protegit de la muntanya de la Roca

La Cova Foradada és una formació rocosa espectacular i única.
La Cova Foradada és una formació rocosa espectacular i única. | www.mont-roigmiami.cat
29 de novembre del 2023
Actualitzat el 18 de desembre a les 18:02h
Com és possible que una cova sigui fontd'inspiració per a un dels pintorscatalans amb més reconeguts com és Joan Miró? Si la visiteu, és fàcil saber per què. Parlem de la CovaForadada, un tresornaturalamagat entre l'espai protegit de la muntanya de la Roca, a Mont-roig del Camp (Baix Camp).

Visitem aquest espai de la mà de David de la Cruz — @livetgn a Instagram—, un indret que ha escollit ell mateix per la seva excepcionalitat: «es diu que va ser amagatall dels contrabandistes i lloc del culte per als ibers», explica. De la Cruz és un fotògraf tarragoní amb més de 560.000 seguidors a TikTok i més de 76.000 a Instagram. El seu perfil a les xarxes divulga consells i trucsfotogràfics que desperten molt interès entre els usuaris, a la vegada que mostra habitualment racons i estampes de la demarcació de Tarragona amb un punt de vista diferent.

Per arribar-hi, hem d'anar a Mont-roig del Camp i seguir les indicacions que ens guien cap a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca, un espai que també val molt la pena visitar i que forma part del conjunt de l'àrea. Aparcar-hi és molt fàcil, ja que tot just sota de l'ermita hi ha una esplanada on es pot deixar el cotxecòmodament.

L'Ermita de la Mare de Déu de la Roca compta amb unes vistes privilegiades. Foto: Miguel Raurich

En aquesta zona ja podreu observar una gran rocavermellosa amb formes molt peculiars, un preludi de què us espera si continueu explorantl'àrea. A banda de visitar l'ermita de la Mare de Déu de la Roca, que té un pati amb unes vistes meravelloses, també us sorprendrà la capella de Sant Ramon.

L'Ermita de la Mare de Déu de la Roca va ser font d'inspiració de Miró. Foto: ermitadelaroca.com

Quan aixequeu el cap, no us deixarà indiferents. Ubicada al cim d'una roca —també vermellosa—, la capella és al capdamunt, com si desafiés les lleis de la gravetat. Però el que volem visitar és la Roca Foradada i per fer-ho, hem de continuar el nostre camí deixant l'ermita a l'esquerra.

Com arribar fins a la Roca Foradada de Mont-roig

Trobareu indicacions fàcilment a seguir, però heu de tenir en compte que per arribar-hi s'ha de fer un recorregut d'un quilòmetre, aproximadament, amb unes escales que pugen i voregen un penya-segat, així que si hi aneu en família, vigileu bé els petits!

Des de l'aparcament, seguiu les indicacions cap al mirador. Atureu-vos allí per admirar la bellesa del paisatge: el Baix Camp i altres punts del Camp de Tarragona queden als vostres peus.

La capella de Sant Ramon sembla que desafiï les lleis de la gravetat. Foto: Laia Solanellas

Un cop ja heu fet fotos i vídeos per compartir a les xarxes socials, continueu el camí pujant per la muntanya de la Roca, amb les seves imprevisiblesformes i el seu colorvermellós que dona nom al municipi que l'abraça, Mont-roig del Camp.

Poc després arribareu a la RocaForadada, escenari de múltiples successos en la història i inspirar part de l'obra de JoanMiró. De fet, Miró va arribar a assegurar que "tota la meva obra ha estat concebuda a Mont-roig", així que no teniu excusa per dubtar de la increïblebellesa i espectacularitat de la muntanya de la Roca!