1 de 10

Reus lidera l'encariment del preu dels pisos de lloguer amb un augment de l'11,8%

A la ciutat de Tarragona, el preu dels lloguers es va encarir un 7,8%, situant-se en 9,2 euros per metre quadrat

per Antonio Ramos Llauradó, 16 de gener de 2023 a les 12:01 |

La ciutat de Reus lidera la pujada del preu del lloguer a les comarques de Tarragona durant l'any 2022, segons un informe del portal Idealista. En aquest sentit, a la capital del Baix Camp l'increment ha estat de l'11,8%, el que suposa deixa el preu mitjà mensual del lloguer en 7,8 euros al mes per metre quadrat.

 

A Tarragona, capital de la província, l'any 2022 es va tancar amb un increment del 7,4%. En aquest sentit, el preu mitjà mensual es va situar en els 9,2 euros per metre quadrat. Les dades de Tarragona i de Reus superen la variació anual de l'IPC, que al conjunt de l'Estat es va situar en el 5,7% i a Catalunya en el 5,2%.

 

Barcelona i Girona lideren l'increment dels preus del lloguer a Catalunya

Les ciutats de Barcelona i Girona van tancar l'any passat amb un increment del preu del lloguer que multiplica per cinc i per quatre la variació anual de l'IPC. Concretament, segons les dades del portal Idealista, la capital catalana va liderar aquest augment tant a Catalunya com al conjunt de l'Estat, amb un increment del 25,7% (19,3 euros per metre quadrat).

 

Pel que fa a Girona, la pujada va ser del 19,2%, situant-se el preu en 11,1 euros per metre quadrat. Pel que fa a grans poblacions que no són capital, a Catalunya destaca l'augment del 18,7% a Santa Coloma de Gramenet (12,2 euros per metre quadrat); seguit de  Cornellà de Llobregat, amb un 13,4% més (13,3 euros); i de Sant Boi de Llobregat, amb un 12,3% (11,3 euros).

 

Al conjunt de l'Estat, el preu mitjà del lloguer d'habitatges va pujar un 8,4% interanual a tancament del 2022, també per sobre la inflació, segons dades recollides per Idealista. Es tracta de 2,7 punts percentuals més que la taxa d'inflació registrada al desembre, publicada divendres passat per l'Institut Nacional d'Estadística. Només en tres capitals de província el preu del lloguer va caure: Palència (-4%), Còrdova (-0,3%) i Zamora (-0,1%).

Participació