1 de 10
MÉTEO

Alerta: Activen el pla Inuncat per fortes pluges a 3 comarques de Tarragona

Protecció Civil alerta que els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta, vent i de fenòmens com els esclafits

Les pluges poden ser molt intenses a les comarques de Tarragona. | TarragonaDigital
per TarragonaDigital, Tarragona | 12 de maig de 2023 a les 13:56 |
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest divendres al migdia l'alerta del Pla INUNCAT, ja que es preveuen pluges que poden ser intenses durant tota la tarda, però sobretot cap al vespre i nit, a la meitat sud de Catalunya. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), les tempestes poden superar els 20 litres per metre quadrat en mitja hora.
 

En aquest sentit, segons les informacions del SMC, les precipitacions poden afectar "amb més intensitat" de cara a la nit, les comarques de l'Alt Camp, el Baix Camp i el Tarragonès. Així mateix, no es descarten fenòmens violents pel fort vent, com els esclafits.

Protecció Civil demana "molta precaució en la mobilitat i les activitats a l'aire lliure". Per això, recomanen evitar aparcar el vehicle en rieres o punts subterranis inundables, alhora que han alertat que no s'han de creuar mai rius o rieres si baixen amb aigua.
Participació