Les obres de remodelació de l'Institut Serra de Miramar de Valls són, per fi, una realitat. El passat dimarts dia 4 de març es van posar en marxa els treballs que permetran obrir la segona ala de l’edifici, amb l'objectiu de dotar el centre d'espai i aules suficients.
El projecte preveu, també, la reforma integral del pati i la biblioteca. En total, s'aconseguirà la recuperació de cinc aules que milloraran els espais repercutint favorablement en el rendiment i benestar de l’alumnat.
Malestar en el retard de les obres
L'espera no ha estat un camí de roses, però. Segons fonts del centre educatiu, "la necessitat d’aquesta ampliació i els mesos d’espera perquè s'iniciessin les obres, que es van allargar massa, van obligar que la comunitat educativa de l'institut protestés davant la insuficient inversió en les instal·lacions i l’incompliment dels terminis de les obres adjudicades per part del departament d’Educació".
En aquest sentit, el malestar, fa un any, era majúscul i el divendres dia 12 d’abril de 2024, una representació de famílies, professorat i alumnat de l’Institut Serra de Miramar de Valls va rebre la consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Anna Simó, a l’entrada del centre per a explicar-li el seu estat.
"Es va voler aprofitar la presència de càrrecs polítics arran de la reunió d’equips directius de centres del territori que es portava a terme al Serra de Miramar, per presentar a la consellera Simó, a l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré i la regidora d’Educació, Teresa Rull, una carta amb les seves reivindicacions" detallen des del centre.
Gairebé un any després de la protesta, les obres ja són una realitat. S'espera que en el proper curs 2025-2026, les obres ja estiguin enllestides i es pugui disposar de les noves instal·lacions.
Un edifici del segle XVII
L’edifici que acull l'Institut Serra de Miramar es va construir a mitjans del segle XVIII com a quarter de cavalleria. A la dècada dels anys cinquanta del segle XX es va fer la remunta de l’edifici en una planta més i dues torres als extrems, tot reformant les façanes amb noves obertures. La modificació i ampliació tenia per objecte acollir el 1952 el centre destinat a un institut d’ensenyament secundari, el Narcís Oller.