La inflació a la demarcació de Tarragona es modera lleugerament durant el mes d'abril

Es tracta de dues dècimes menys que la variació anual de Catalunya, que va ser del 2,1%

  • Imatge d'arxiu d'un supermercat. -
Publicat el 14 de maig de 2025 a les 13:38

La inflació al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre es va moderar una dècima i es va situar a l'1,9%, segons ha informat l'Institut Nacional d'Estadística. Es tracta del segon mes consecutiu a la baixa després que al març fos del 2% i de dues dècimes menys que la variació anual al conjunt de Catalunya, que va ser del 2,1%.

Entre les categories on més van pujar els preus hi ha l'habitatge, l'aigua, l'electricitat, el gas i altres combustibles, que van avançar un 4% davant el 5,7% del març; l'oci i la cultura, amb un 3,2% davant el descens del 0,7% del mes anterior i, coincidint amb la Setmana Santa, els restaurants i hotels, ho van fer amb un 5,3%, 1,2 punts més que la variació anual del març.

D'altra banda, els preus dels aliments es va moderar dues dècimes, fins a l'1,9%, mentre que les begudes alcohòliques ho van fer en 1,1 punts en comparació al març, fins al 4,3%. També destaca la moderació de preus de l'electricitat, el gas i altres combustibles en quatre punts, fins al 5,5%. Per contra, els preus del vestit van retrocedir un 1,4% davant el descens del 3,6% al març.