En aquest sentit, es preveu que les obres estiguin enllestides el pròxim mes de juny, mentre que el trasllat es farà durant les vacances escolars d'estiu. D'aquesta manera, el setembre de 2024 es posarà punt final a més d'una dècada d'instal·lacions provisionals en mòduls prefabricats.
Una superfície de 8.500 metres quadrats
El nou institut serà un centre modern, tant estèticament com pel que fa als equipaments, molt ampli i lluminós. Tindrà una superfície de 8.500 metres quadrats, amb tres línies per a cada curs, donant resposta a les necessitats d'un municipi com Roda de Berà, amb una població de més de 8.000 habitants en constant creixement.Per la ubicació del centre, l'entrada principal, amb un gran porxo, estarà pròxima a la passarel·la que comunica amb el nucli urbà, la qual permetrà una trobada tranquil·la i segura per a l'alumnat i les famílies, sense trànsit rodat. Es preveu també un altre punt d'entrada, des del carrer de la Font, on hi haurà un accés per a vehicles i vianants adaptat.
En la darrera fase de les obres es construiran pistes esportives i zones enjardinades
La planta baixa comptarà amb vuit aules molt espaioses, una d'elles de dibuix, una biblioteca, diversos despatxos i lavabos adaptats. Pujant fins a la primera planta trobarem tres aules més, laboratoris, la sala de professors, els despatxos de direcció, l'arxiu, un despatx per a l'AFA i un altre per a l'associació d'alumnes, la cafeteria amb una terrassa, i la zona de consergeria i administració.La segona planta comptarà amb quatre aules més d'ESO, una de música, un aula taller, diferents aules de reforç, i despatxos dels departaments. Finalment, al semisoterrani els alumnes gaudiran d'un gran gimnàs amb un escenari i vestuaris diferenciats.
Un cop l'alumnat ja estigui en el nou edifici, s'iniciarà la darrera fase de les obres, amb la retirada dels mòduls prefabricats i la posterior construcció, en aquest mateix espai, de les pistes esportives grans i de les zones enjardinades.