El reconegut organista de l'Alt Camp Josep Mateu compon el «Te Deum» de la cloenda de l'Any Jubilar

El dia 28 de desembre hi ha prevista la cloenda diocesana de l’Any Jubilar, que tindrà lloc a la Catedral de Tarragona

Publicat el 21 d’octubre de 2025 a les 11:05

El Secretariat diocesà de música sacra va organitzar, el passat dissabte dia 18 d’octubre, una trobada amb els directors dels cors que participaran, el dia 28 de desembre, en la clausura diocesana de l’Any Jubilar que tindrà lloc a la Catedral de Tarragona, sostenint els cants de la celebració.

En el marc d’aquesta trobada, l’organista i compositor Josep Mateu Pérez va presentar el Te Deum que ha compost per a aquesta celebració, encarregat pel Secretariat com a contribució al patrimoni musical litúrgic de l’arxidiòcesi. Aquesta peça està escrita per a cor a quatre veus, assemblea, quintet de metall i orgue. El Te Deum combina el llatí i el català, i està concebut per a facilitar la participació activa de tota l’assemblea.

Els cors que està previst que sostinguin els cants de la clausura del Jubileu seran la Schola Cantorum dels Amics de la Catedral, la Schola Cantorum de la Selva del Camp, el Cor Veus del Camp d’Alió i els cors parroquials de Sant Pau de Tarragona, de l’Albi i de Cervià de les Garrigues.