1 de 10

EN DIRECTE: La informació de la campanya per les municipals a Tarragona

Tota l'actualitat informativa sobre la campanya per les eleccions municipals del 28-M a la demarcació de Tarragona, d'aquest dijous 18 de maig

Nova jornada de campanya electoral a Tarragona. | TarragonaDigital
per TarragonaDigital, Tarragona | 18 de maig de 2023 a les 06:00 |
TarragonaDigital segueix en directe la informació més destacada de l'actualitat relacionada amb la campanya electoral per les eleccions municipals a la demarcació de Tarragona

Els partits polítics tornen a tenir una agenda apretada d'actes i rodes de premsa per fer arribar les seves propostes a la ciutadania. 


 18:06 

Maria Mota i David Vidal, de Reus en Moviment, han presentat la proposta d'un pla integral de salut mental Foto: Reus en Moviment


Reus en Moviment aposta per un pla integral de salut mental que presti especial atenció a la població jove. L'alcaldable David Vidal veu la destitució de la cap del Servei d'Addiccions i Salut Mental de l'Hospital Sant Joan com "un avís d’una possible externalització o privatització d’un servei que ha estat pioner i és encara avui un referent". Juntament amb la integrant de la llista i infermera de salut mental, Maria Mota, han reclamat que l'Ajuntament tingui més cogovernança amb la Generalitat "perquè les decisions sobre salut responguin a la realitat social de la ciutat".

La formació alerta del "risc" de gestionar els serveis públics de salut "prioritzant només els criteris de rendibilitat econòmica". Vidal, de fet, ha etzibat que "amb les experiències viscudes a la ciutat en les darreres dècades, hauríem de saber que amb els serveis públics no es pot jugar a fer de gestors empresarials d'èxit". En el cas concret de la salut mental, Mota ha deixat clar que REM vol incrementar el pressupost municipal que s'hi destina.

Específicament en centres educatius, on volen "prevenir casos d'assetjament i altres situacions en col·laboració amb les famílies i els equips docents". Ha subratllat que jovent i gent gran són els sectors amb més risc "i que actualment estan més desatesos" en àmbits com "la depressió, el risc de suïcidi o les demències". Més enllà d'atendre les persones afectades, també volen ajudar les seves famílies. Vidal acaba per etzibar que la regidoria de Salut no va jugar el paper que hauria calgut durant la pandèmia, i que els darrers quatre anys "ha brillat per la seva absència".

 17:49 

La CUP de Reus vol que l'Ajuntament cedeixi terrenys a cooperatives d'habitatge i altres noves fórmules Foto: Jordi Olària Gras


La CUP de Reus aposta per oferir subvencions als propietaris privats que tinguin habitatges buits que calgui rehabilitar. També reclamen imposar les sancions a bancs i fons voltor que estan previstes a la llei. Volen que l'Ajuntament s'ofereixi a cooperatives d'habitatge i altres noves fórmules de tinença per ampliar l'oferta de la ciutat.

 16:34 

Junts per Reus vol que el Vapor Vell de Reus aculli la seu del HUB agroalimentari del sud de Catalunya Foto: Junts per Reus


Junts per Reus vol que el Vapor Vell es converteixi en la seu del HUB agroalimentari del sud de Catalunya. Teresa Pallarès ho considera una aposta per un sector clau que, a més, dinamitzaria aquesta zona de la ciutat. L'equipament, on ara es desa el Seguici Festiu, ha rebut multitud de propostes diferents durant aquesta campanya electoral.

 16:00 

Ara Reus vol fer un Pla Director per al manteniment de la via pública dels polígons industrials Foto: Ara Reus


Ara Reus es compromet a invertir 400.000 euros anuals en el manteniment de la via pública als polígons industrials de la ciutat. L'alcaldable del partit, Daniel Rubio, apunta que "si volem que Reus sigui un referent empresarial, necessitem l'excel·lència en tots els seus polígons industrials". Proposa un nou Pla Director que analitzi i detecti mancances en el paviment, la pintura i les voreres.

El cap de llista considera que els polígons són espais claus per a l'economia local i rebla que "els propietaris de les empreses ens ho estan demanant". Com ha recordat Rubio, el pla d'inversions d'enguany preveu destinar 1,3 milions d'euros a l'actual pla director per al manteniment de la via pública i n'inclou un d'específic per als polígons. Tot i això, considera que és insuficient "si volem tenir uns polígons industrials amb un manteniment impecable".

Encara sobre els polígons industrials, Ara Reus aposta per replicar la fórmula de la comunitat energètica de l'AgroReus a altres zones industrials de la ciutat. Principalment com a mesura "perquè l'energia no sigui un cost per a les empreses i que siguin més competitives". Motiu pel qual també reivindica, en línies generals, que "els polígons industrials de Reus s'han de convertir en una referència en tots els àmbits".

 15:44 

ERC Reus proposa un Pacte de Ciutat contra el sexisme Foto: ERC Reus


ERC Reus proposa un Pacte de Ciutat contra el Sexisme "per erradicar els comportaments i les actituds masclistes". L'alcaldable Noemí Llauradó ha plantejat la necessitat de definir "una estratègia compartida amb agents de ciutat" per aconseguir canvis estructurals. Aquest pacte ha de servir, ha aclarit, per "facilitar la identificació de les conductes sexistes que estan tan interioritzades i es donen de forma tan quotidiana que, en molts casos, les hem naturalitzat".

Apunta que aquesta estratègia de ciutat ha de comptar amb la participació d'agents feministes i lgtbi+ com d'entitats socials, culturals, econòmiques, esportives i institucionals. Per part de la llista d'ERC, al capdavant de la proposta hi ha Montserrat Flores, número tres de la candidatura. "La nostra idea és obrir-lo a tota la ciutadania" perquè particulars, entitats i empreses se sumin a un seguit de compromisos.

La llista que proposa la candidatura republicana inclou visibilitzar i denunciar les discriminacions patides per les dones pel fet de ser-ho i garantir la igualtat de tracte entre dones i homes. També aportar coneixements sobre la realitat i les vies de resolució del masclisme i afrontar les situacions que siguin causa de desigualtat. S'hi suma la participació en accions formatives, la promoció de l'apoderament i el lideratge femení, la visibilització d'aquest Pacte de Ciutat i la proposta d'accions concretes.

 13:51 

Imatge de la roda de premsa Foto: Cedida


Junts per Valls ha presentat les seves propostes programàtiques sobre Medi Ambient i Sostenibilitat. Dolors Farré ha explicat que és prioritari aquest àmbit, en especial els Objectius de Desenvolupament Sostenible ODS i l’Agenda 2030, i que vol posar al centre “els torrents i espais verds, la protecció del paisatge i entorn natural, les zones agrícoles, la recollida selectiva, el porta a porta comercial, la reducció de la petjada de carboni, l’estalvi d’aigua i l’enllumenat LED”.
 
La compareixença ha tingut lloc al barri del Fornàs, al carrer Rafael de Casanovas, on Junts per Valls ha exposat que vol traslladar l’actual subestació elèctrica del Fornàs fins al Polígon Industrial, d’acord amb el nou POUM i retirant també les torres elèctriques que travessen el barri.
 
Pel que fa a la depuradora del Polígon Industrial, Junts per Valls planifica el seu tancament en el marc del projecte de retirada dels col·lectors dels torrents pactat amb l’Agència Catalana de l’Aigua, amb una primera inversió de 4,5 milions d’euros a tot el torrent del Catllar i que seguirà després pel torrent de la Xamora, amb una inversió de 4,5 milions d’euros més.
 
D’entre totes les mesures de Medi Ambient i Sostenibilitat exposades destaquen: la creació d’un Centre d’Interpretació dels Torrents de Valls i del cicle de l’aigua al Graner del Carme, l’objectiu de superar el 55% de recollida selectiva, la recollida porta a porta de les diverses fraccions als comerços i grans productors, i la d’andròmines i de restes vegetals, el foment i acompanyament de les comunitats energètiques locals, o la incorporació del servei de deixalleria mòbil itinerant pels diferents barris de Valls, entre moltes altres mesures.

 13:29 

Eva Miguel i Gemma Vendrell són les números 1 i 2 de la llista de la CUP de Tarragona. Foto: Cedida


La CUP de Tarragona ha presentat aquest dijous al matí les seves propostes en matèria de radicalitat democràtica. La formació aposta per obrir espais de participació popular i de democràcia directa, "amb l'objectiu de donar lloc a experiències de veritable govern popular".
 
Gemma Vendrell, número dos de la candidatura de la CUP, ha posat sobre la taula la necessitat d'implementar consells de barri i el Consell de la Ciutat, alhora que ha proposat que "els Consells Municipals siguin òrgans vinculants i no només consultius".

A més, Vendrell ha exposat la necessitat de crear un Reglament de Consulta Ciutadana per tal de "convocar consultes ciutadanes per decidir sobre les decisions que puguin hipotecar el futur de la ciutat, com van ser els Jocs Mediterranis" i que la totalitat de les inversions es decideixin a través dels pressupostos participatius.
 
Per a seva banda, la cap de llista Eva Miguel ha proposat la reducció dels sous dels càrrecs electes "per anivellar-los a la mitjana de la població de la ciutat", així com la retirada dels privilegis atorgats als càrrecs institucionals de l'Ajuntament, "com entrades gratuïtes a esdeveniments culturals o llocs reservats".

 12:47 
Som Poble-ERC del Vendrell ha presentat les seves propostes en l'àmbit econòmic, que inclouen la creació d'una oficina de suport als autònoms i els emprenedors. També aposten per donar incentius per a fomentar l'obertura de nous negocis a la ciutat, buscar un nou model turístic "diversificat i desestacionalitzat" i crear una imatge de marca atractiva i diferencial del Vendrell. De la mateixa manera, la coalició es mostra partidària de fer un "replantejament integral" de la Fira de Santa Teresa.

 

 12:49 

Jordi Collado és el candidat a l'alcaldia de Tarragona d'En Comú Podem. Foto: Cedida


El candidat d'En Comú Podem a l'alcaldia de Tarragona, Jordi Collado, ha presentat aquest dimecres les seves propostes sobre la gestió dels espais naturals de la ciutat. En aquest sentit, ha defensat que "l'Anella Verda s'ha de protegir i ha de tenir una entitat jurídica pròpia, perquè no pot dependre de les minories i majories del ple municipal".

Collado ha recordat que "la figura de personalitat jurídica per un entorn natural és la millor manera de blindar la seva explotació en un futur i que donaria peu que qualsevol ciutadà pugui defensar-la davant dels jutjats de qualsevol agressió. Aquesta idea s'ha aplicat a llocs com el Mar Menor a Múrcia o el Parc del Yasuní a Ecuador".

El cap de llista dels morats ha manifestat que el Francolí ha de deixar de ser una barrera entre els barris de Ponent i el centre de la ciutat, apostant per la renaturalització del riu i convertint l'Horta Gran en un parc agroforestal".

Finalment, Collado ha criticat els projectes de barri a la zona de la CLH presentats per ERC i PSC i ha apostat perquè la gestió de l'Anella Verda es faci a través d'una brigada potent.

 12:43 


Ara el Vendrell Pacte Local ha presentat els seus eixos del programa electoral en l'àmbit de l'urbanisme. El partit que encapçala Lídia Rodríguez creu que ha arribat el moment de fer un nou POUM "més sostenible", alhora que advoca per impulsar l'esperat Catàleg de Patrimoni Arquitectònic. També apunten que cal millorar la gestió en l'àmbit de les llicències d'obres, perquè es resolguin en un màxim de dos mesos.  

 10:09 


El PSC del Vendrell ha celebrat un dels actes centrals de campanya al carrer de les Quatre Fonts, amb la presència del primer secretari dels socialistes catalans, Salvador Illa. El candidat del partit, Kenneth Martínez, ha promès que, de repetir al capdavant del govern, oferirà "un cap de setmana l'any de vacances pagades per a la gent gran".

 09:06 

El debat es va celebrar al Teatre Principals de Valls. Foto: TarragonaDigital
 

VALLS | El Teatre Principal va acollir aquest dimecres al vespre el debat electoral entre sis dels vuit alcaldables que concorren a les eleccions municipals de Valls el 28 de maig. Podeu llegir la crònica del debat en aquest enllaç.

 09:00 

Imatge del candidat del PP a Valls Foto: Cedida


VALLS | La candidatura del Partit Popular ha difós una sèrie de propostes per tal de reduir la càrrega impositiva per empreses i persones a Valls. La primera de les propostes consistirà en la revisió anual de tots els impostos, per tal que aquests puguin compensar a la ciutadania i empreses els efectes de la inflació, pujada de bases generals, etc. Quant a les taxes d’escombraries, es dissenyarà un sistema per tal que aquelles persones i empreses que facin correctament el reciclatge i la classificació de residus puguin reduir proporcionalment l’import de la taxa corresponent. Pel que fa a aquesta taxa, s’adaptarà el càlcul de la taxa a empreses segons volum real de generació de residus urbans.

Quant a la taxa per estacionament en zones blaves, es farà un replanteig de la situació actual de les zones habilitades, per tal de determinar si realment requereixen la rotació de vehicle que motiva aquestes zones, o es poden crear noves modalitats més flexibles, com el pagament d’1 euro diari en determinats llocs per vehicles de persones que venen a treballar o fer tràmits llargs a la ciutat.
Finalment, i per aquelles empreses que vulguin instal·lar plaques solars fotovoltaiques per a producció d’electricitat a les cobertes, així com instal·lacions per la recollida i reaprofitament d’aigües pluvials i aigües grises en els seus processos productius, se’ls bonificarà al 100% l’impost de construcció, instal·lacions i obres.

 00:01 

Terratrèmol polític a l'Ajuntament de Montblanc. Foto: TarragonaDigital
 

MONTBLANC | Guerra oberta a l'Ajuntament de Montblanc després que aquest dimecres s'hagi fet pública la sentència d'un recurs interposat contra el nomenament d'una regidora. Podeu llegir la notícia aquí.

Participació