La futura alcaldable de Junts per Reus,
Teresa Pallarès, ha decidit sumar-se a la campanya preelectoral amb
un cartell reivindicant la capitalitat de Reus. Ho ha presentat aquest dijous, 23 de febrer, a l'avinguda del Cardenal Vidal i Barraquer, on s'ha col·locat l'anunci. El missatge és clar i concís:
"Som capital; Reus, primer".
La setmana passada era la futura alcaldable del PSC,
Sandra Guaita,
qui presentava un cartell de grans dimensions a l'estació d'autobusos de Tarragona. En el seu cas, emulant la iniciativa de Joan Laporta durant les darreres eleccions al FC Barcelona. Si Guaita apostava per recuperar la capitalitat i l'orgull de Reus, Pallarès reivindica que
la capitalitat ja és un fet.
La futura alcaldable de Junts, alhora, vol evitar que es vegi aquesta postura com una guerra de campanar. Afirma que "a Reus som capital, i n'exercim i ho continuarem fent, sense complexos i, sobretot, sense anar en contra de ningú ni rivalitzar amb ningú". "Això, quan ha passat, sovint ha acabat perjudicant els interessos del conjunt dels ciutadans del Camp de Tarragona", ha lamentat.
Pallarès insisteix que "no és hora de
desenterrar vells fantasmes ni de fer carreres en solitari". "A Reus tenim el repte de fer prosperar el conjunt del Camp de Tarragona i fer-ho amb empatia i generositat amb Tarragona, cadascú amb el seu potencial i el lideratge que li correspon", sentencia. De fet, aposta perquè totes dues ciutats s'ajudin "perquè l'àrea metropolitana ha de ser cada cop més protagonista en l'esdevenir del país, d'acord amb el seu pes social, demogràfic i econòmic".