Va ser suspès el passat mes d'agost per tres anys i havia tornat a treballar durant diverses setmanes donat que la sentència no era ferma. Finalment, el magistrat Manuel Arce Luna ha estat cessat de les seves funcions al jutjat de família de Tarragona, el número 5 de primera instància. Arce va recórrer la decisió del Consell General del Poder Judicial, que l'acusava de no tenir prou dedicació a la seva feina i acumular casos durant més temps del recomanat.
Segons indiquen fonts del CGPJ, va ser ahir mateix, dijous 11 de febrer, quan es va prendre la decisió d'executar la sanció per falta greu i deixar-lo sense exercir durant un període de 3 anys, la màxima sanció a la qual es pot sotmetre per aquest motiu.
Arce va assumir el seu destí ara fa gairebé dos anys i des de llavors la màxima autoritat judicial espanyola considera que hi va haver retard. En els dos primers mesos de treball, tal com va avançar a l'agost el Diari de Tarragona, no va dictar ni una sola sentència. També va tenir mala relació amb els treballadors funcionaris i els advocats. Inicialment la Comissió Disciplinària del CGPJ li va imposar una sanció de sis mesos, però més tard es va confirmar la de tres anys per "desatenció" de les seves tasques professionals. No és el primer cop que Arce és advertit per l'òrgan competent, ja que anteriorment ja comptava amb diversos expedients.
La seva arribada a Tarragona no va ser ben vista ni pels advocats ni pels seus clients per la fama que el precedia i fins i tot alguns es van arribar a queixar. En total, es calcula que els casos pendents de resolució van augmentar un 17%, majoritàriament divorcis i separacions, i que el temps de resposta mitjà s'havia incrementat en més d'un mes.
La plaça ha quedat de nou vacant i sortirà altre cop a concurs. Mentrestant, la funció l'exercirà un jutge d'adscripció territorial i un substitut.
Cessen definitivament un jutge de família de Tarragona per no treballar prou
El període de la sanció és de tres anys, per la qual cosa se sortejarà de nou la plaça que ha quedat vacant
Publicat el 12 de febrer de 2021 a les 17:40
Et pot interessar
-
Societat Els veïns d'Alcover, farts dels talls continuats en el subministrament elèctric
-
Societat La Marató de Donants de Sang de Tarragona es proposa arribar a les 800 donacions en dos dies
-
Societat El Partit Popular denuncia el tancament del servei de pediatria del CAP de Segur de Calafell
-
Societat Denuncien que els contenidors soterrats de Sant Salvador estan «en un estat deplorable»
-
Societat Reus engega noves obres a les voreres en cinc punts de la ciutat amb una inversió de més de 170.000 euros
-
Societat PortAventura World es transforma en un univers de por i diversió amb més de 50 dies de Halloween