Va ser suspès el passat mes d'agost per tres anys i havia tornat a treballar durant diverses setmanes donat que la sentència no era ferma. Finalment, el magistrat Manuel Arce Luna ha estat cessat de les seves funcions al jutjat de família de Tarragona, el número 5 de primera instància. Arce va recórrer la decisió del Consell General del Poder Judicial, que l'acusava de no tenir prou dedicació a la seva feina i acumular casos durant més temps del recomanat.
Segons indiquen fonts del CGPJ, va ser ahir mateix, dijous 11 de febrer, quan es va prendre la decisió d'executar la sanció per falta greu i deixar-lo sense exercir durant un període de 3 anys, la màxima sanció a la qual es pot sotmetre per aquest motiu.
Arce va assumir el seu destí ara fa gairebé dos anys i des de llavors la màxima autoritat judicial espanyola considera que hi va haver retard. En els dos primers mesos de treball, tal com va avançar a l'agost el Diari de Tarragona, no va dictar ni una sola sentència. També va tenir mala relació amb els treballadors funcionaris i els advocats. Inicialment la Comissió Disciplinària del CGPJ li va imposar una sanció de sis mesos, però més tard es va confirmar la de tres anys per "desatenció" de les seves tasques professionals. No és el primer cop que Arce és advertit per l'òrgan competent, ja que anteriorment ja comptava amb diversos expedients.
La seva arribada a Tarragona no va ser ben vista ni pels advocats ni pels seus clients per la fama que el precedia i fins i tot alguns es van arribar a queixar. En total, es calcula que els casos pendents de resolució van augmentar un 17%, majoritàriament divorcis i separacions, i que el temps de resposta mitjà s'havia incrementat en més d'un mes.
La plaça ha quedat de nou vacant i sortirà altre cop a concurs. Mentrestant, la funció l'exercirà un jutge d'adscripció territorial i un substitut.
Cessen definitivament un jutge de família de Tarragona per no treballar prou
El període de la sanció és de tres anys, per la qual cosa se sortejarà de nou la plaça que ha quedat vacant
Ara a portada
-
Societat Transports inverteix dos milions per reparar set quilòmetres de l'A-27 entre Tarragona i la Pobla de Mafumet TarragonaDigital
-
Societat Transports confirma que arreglarà l'A-27 després de confirmar el mal estat de la carretera TarragonaDigital
-
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 12 de febrer de 2021 a les 17:40
Et pot interessar
-
Societat Unió de Pagesos convoca una nova manifestació al Camp de Tarragona per reclamar millores
-
Societat Sant Jordi lliura la rosa a la Princesa enmig del clamor popular de Montblanc
-
Societat Santa Coloma de Queralt ja disposa del nou Pla Local de Joventut
-
Societat Torna a Reus la jornada de lleure saludable «A la nit, entaula't!» amb propostes lúdiques i participatives