1 de 10

Reus presenta un programa de Misericòrdia 2022 amb tradició i poques novetats

L'Ajuntament de Reus ha fet públic el programa d'actes, el qual compta amb uns 150 actes

per Laia Solanellas, 12 de setembre de 2022 a les 13:49 |

Quan falta ben poc perquè Reus celebri la seva festa major petita en honor a la Mare de Déu de Misericòrdia, l'Ajuntament de Reus ha fet públic el seu programa d'actes. El consistori destaca que s'han preparat més de 150 activitats, entre actes previs i els posteriors a la festa major, però el gran gruix es produirà del 21 al 25 de setembre amb els actes tradicionals i poques novetats.

 

Consulteu el programa d'actes de Misericòrdia 2022

 

El Santuari de Misericòrdia tornarà a ser centre neuràlgic de la festa, la qual ja recuperarà la normalitat al 100%, sense restriccions. «Ja no volem parlar més del que ha estat o no ha estat fins ara, sinó que volem gaudir al màxim del que s'ha preparat enguany» ha assegurat el regidor de Cultura, Daniel Recasens, en un comunicat.

 

Els actes tradicionals, espectacles infantils, exposicions, la cultura popular i revetlles per la vigília formen part de la programació 2022 de la Festa Major de Misericòrdia.

 

Tradició i poca novetat per Misericòrdia a Reus

Així doncs, el divendres 16 de setembre a partir de les sis de la tarda el Xiquet i la Xiqueta viatjaran en cotxes d'època des del Santuari fins a la plaça del Mercadal per repartir el programa d'actes. Aquest mateix dia es farà el Ball de Sant Miquel, a la plaça del Castell a les 20.00 hores, i més tard (21.30 hores) la Prioral de Sant Pere acollirà la representació 'Misericòrdia de Reus al Cel', organitzat per l'Orfeó Reusenc.

 

El dissabte 17 de setembre els gegants i el foc agafaran el protagonisme. A partir de les cinc de la tarda hi haurà la XXI Trobada de Gegants i al vespre, a les vuit, l'A Reus, Correfoc Infantil. Durant el dia hi haurà actes diversos, com també el V Vermulet, el vermut del Ball de Cercolets, o el sopar popular de bou i arròs al vespre, organitzat pel Bou. El cap de setmana es tancarà amb el tradicional Aplec Baix Camp, el diumenge a la plaça del Santuari; així com un vermut organitzat per la Cucafera a la plaça de la Patacada, el 15è aniversari de l'Estol del Basilisc al Parc de Sant Jordi i la Trobada d'Elements Fets per Tu al Mercadal i la tradicional cantada d'havaneres a la nit.

 

El gruix d'actes serà a partir del 21 de setembre. El dimecres es repartiran els Guardons de la Ciutat 2022 al Saló de Plens, mentre que l'endemà el Canó de Festes sortirà al carrer i es farà la Trobada de Misericòrdia. El divendres 23 de setembre, el Seguici Petit i l'A Reus, Correfoc! tindran tot el protagonisme.

 

La vigília de Misericòrdia, el dissabte 24, comptarà amb un vermut rumbero organitzat per la Nit de fer l'Índiu. També hi haurà la Diada Castellera de Misericòrdia al Mercadal a partir de les sis de la tarda, i com no podia ser d'altra manera, la Cercavila del Masclet i el Rosari de Torxes. Pel que fa als concerts, les revetlles aniran a càrrec de la Principal de la Bisbal, La Bruixa Express i l'Allioli, mentre que La Palma acollirà el 29è Reggus.

 

La Diada de Misericòrdia es concentrarà al voltant del Santuari i el passeig Misericòrdia, amb la baixada del seguici al matí i la dels diables a la tarda. Els moments més emocionants es repetiran, com cada any, amb el ball de l'Àliga a l'interior del Santuari, les enceses dels elements de foc, la carretillada dels diables i l'encesa de la façana del Santuari.

 

Participació