L'
Hospital Joan XXIII de Tarragona va ser l'hospital de Catalunya que va atendre més casos d'
infarts durant l'any 2022, amb gairebé 600. Així s'ha revelat en el marc de la jornada d'actualització del
Codi Infart, organitzada per l'hospital tarragoní i el
Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que ha comptat amb la participació de més de 900 professionals, 150 dels quals de forma presencial.
L'any passat es van atendre
a Catalunya 4.206 Codis Infart, el 36,52% dels quals van ser atesos pel
SEM, en el domicili o en la via pública. 580 d'aquests (13,7%) van tenir com a destí l'Hospital Joan XXIII de Tarragona.
L'edat mitjana d'aquests pacients és de 64 anys i la majoria d'ells, el 72%, van ser homes. Els pacients atesos a l'Hospital Joan XXIII mostren "un alt grau de satisfacció", més del 97% de casos.
El Codi Infart disminueix la mortalitat i les seqüeles dels pacients
Cal recordar que el Codi Infart, implantat a tot Catalunya l'any 2009, és un protocol d'actuació urgent amb el qual es redueix dràsticament el temps que transcorre des de la sospita d'un infart fins que s'inicia el seu tractament. Això suposa una
disminució de la mortalitat i de les seqüeles dels pacients.
En aquest sentit, els sanitaris recorden que
si es pateix un dolor al pit o una sensació de constricció de manera persistent, cal trucar immediatament al
112.