Veïns i botiguers del centre històric de Valls han presentat aquest dimecres un manifest conjunt per reclamar més seguretat a la zona, en un acte reivindicatiu que ha reunit unes 250 persones a la plaça de l'Oli.
Entre crits i xiulets, els residents del nucli antic han volgut deixar palès el seu malestar per la contínua degradació en la qual es troba immers el barri. El manifest exigeix, entre altres mesures, un pla social per afrontar les problemàtiques socials i de drogodependència, i el retorn del mercat setmanal de la verdura en aquesta emblemàtica plaça.
Durant la lectura del manifest, els comerciants han mantingut abaixades les persianes. L'alcaldessa, present a l'acte, ha garantit la predisposició de l'Ajuntament a "anar tots a una".
"Som gent del barri, som barri antic". Així s'exclamaven més de 200 veïns i botiguers concentrats aquest dimecres al matí a la plaça de l'Oli, entre aplaudiments, xiulets i estris per a fer soroll i fer-se sentir arran l'augment de baralles i incidents delinqüencials al barri que han precipitat les queixes dels residents del centre històric. Jordi Sans, que s'ha fet popular a les xarxes per repartir ganivets entre la clientela del seu bar a mode de burla per la inseguretat a la zona, confia que el manifest serveixi per desencallar unes reivindicacions que es remunten, segons diu, a l'època de l'exalcaldessa Dolors Batalla.
"Fa més de deu anys reclamàvem exactament el mateix, per combatre la degradació contínua del barri, i des d'aleshores hem fet moltes reunions, la darrera el passat 22 de febrer, ens escolten però no atenen a les nostres demandes", diu Sans. Dimarts vinent hi haurà una nova reunió d'urgència a l'Ajuntament, si bé Sans tampoc hi té gaires esperances. "L'acció d'avui és fruit d'un malestar general que fa molts anys que dura, i ara ja estem en un punt d'emergència; el barri porta anys a la UVI i està a punt d'entrar al cementiri, ens queda una molt petita oportunitat per a poder-lo ressuscitar", conclou Sans.
Per la seva banda, l'actual alcaldessa Dolors Farré, acompanyada de la regidora del Centre Històric de Valls, Sònia Roca, han volgut donar la cara assistint a l'acte. L'alcaldessa ha garantit la predisposició de l'Ajuntament per revertir la situació, de bracet amb els comerciants. "Estem a la seva disposició, si remem en la mateixa línia ens en sortirem, però ens ho hem de creure i anar amb la mateixa estratègia", ha manifestat. Farré ha remarcat que des del consistori es vetlla la problemàtica d'inseguretat, instal·lant càmeres de vigilància que, de fet, han permès evitar la comissió de delictes o ajudat a resoldre'ls.
El manifest subscrit pels botiguers del barri antic reclama sis mesures bàsiques: un pla social per afrontar les problemàtiques socials i de drogoaddicció, actuar contra el tràfic de droga, incrementar la vigilància policial, multar les accions incíviques, obrir el museu casteller i retornar el mercat setmanal de la verdura a la plaça de l'Oli -actualment reubicat en una altra zona de la ciutat. "Això ens ajudaria a mantenir els comerços i hi hauria més moviment al barri, fa molts anys que aguantem i estem cansats, diem prou de la degradació social i econòmica del barri", afegeix un veterà comerciant, Josep Maria Dalmau.
Més de 200 persones assisteixen a la lectura del manifest dels botiguers del barri antic de Valls per reclamar seguretat
Els comerciants abaixen simbòlicament persianes, entre crits i xiulets
Ara a portada
-
Política Tarragona adjudica el nou contracte de la brossa a Urbaser: divisió total al plenari Antonio Ramos Llauradó
-
Política La nova ordenança de terrasses de Tarragona entrarà en vigor en les pròximes setmanes TarragonaDigital
-
Societat CCOO afirma que les negociacions per aprovar el conveni de PortAventura World «estan encallades» TarragonaDigital
-
Societat Els nivells de reverberació a l'escola Prat de la Riba de Reus superen els llindars recomanats TarragonaDigital
-
Política Cambrils destinarà un romanent de 7 milions d'euros a sanejar el deute i garantir l'estabilitat TarragonaDigital
Publicat el 26 de maig de 2021 a les 12:53
Et pot interessar
-
Societat Calafell acull una nova edició del Sex Education Film Festival
-
Societat Tarragona celebrarà una missa en record del papa Francesc
-
Societat Localitzen a Valls les restes de la ciutat ibera de Kissa, «la petita Pompeia de Tarragona»
-
Societat Creu Roja selecciona 90 socorristes per treballar a les platges de Tarragona durant aquest estiu