1 de 10

La detenció de Mohamed Said Badaoui arriba al Parlament: declaració de suport

El text s'ha aprovat a la Junta de Portaveus amb el suport d'ERC, Junts, la CUP i els comuns

per Antonio Ramos Llauradó, 19 d'octubre de 2022 a les 13:18 |

La detenció de l'activista Mohamed Said Badaoui, resident a Reus des de fa més de 30 anys, ha arribat al Parlament de Catalunya. La Junta de Portaveus ha aprovat una declaració per mostrar el seu suport a l'activista, que va ser detingut aquest dimarts per una ordre d'expulsió que tenia pendent des de l'estiu. La Policia Nacional va iniciar el procés per expulsar-lo al·legant un suposat extremisme religiós i radicalisme fonamentalista.

 

Al text, que s'ha aprovat la Junta de Portaveus amb el suport d'ERC, Junts, la CUP i els comuns, es denuncia la seva detenció, s'assegura que és víctima de «la repressió política i la islamofòbia de l'Estat» i que el procediment ha estat «irregular». A més, els grups polítics critiquen que els motius al·legats són «infundats» i que se l'acusa sense proves, sinó basant-se en «suposicions».

 

Denuncien la vulneració de diversos articles de la Declaració Universal dels Drets Humans

En aquest sentit, critiquen que no s'ha iniciat cap procediment judicial per presentar i avaluar proves de les sospites i per tant constaten que s'ha vulnerat els seus drets fonamentals. Concretament, assenyalen que s'ha vulnerat diversos articles de la Declaració Universal dels Drets Humans perquè se l'ha condemnat sense judici públic, s'ha comès un atac contra la seva reputació i honor i s'ha vulnerat el seu dret a escollir residència.

 

Els grups que impulsen la iniciativa critiquen la llei d'estrangeria i els seus «procediments opacs» i han instat el Govern a «activar totes les eines administratives, jurídiques i diplomàtiques» per vetllar pel respecte als drets fonamentals dels afectats per aquesta norma. A més, han reiterat que cal derogar la llei d'estrangeria, com el Parlament ha aprovat en diverses resolucions.

 

Vox assegura que és «una amenaça per a la seguretat nacional»

Entre els partits que no han donat suport a la declaració hi ha Vox, que en paraules del seu líder al Parlament, Ignacio Garriga, ha afirmat que el text aprovat «dona suport a un potencial terrorista». Garriga ha assegurat que «és una persona que representa una autèntica amenaça per a la seguretat nacional i dels ciutadans».

 

El líder de Vox a Catalunya ha remarcat que els diputats que impulsen la declaració «es convertiran en còmplices de cada matrimoni forçat i cada vessament de sang a la regió». Davant aquestes paraules, la vicepresidenta en funcions de presidenta del Parlament, Alba Vergés, l'ha cridat a l'ordre i li ha recriminat que faci aquestes afirmacions.

Participació