1 de 10

Una moneda de cinquanta cèntims acaba decidint l'alcalde de Rasquera

L'atzar acaba decidint la força guanyadora de les eleccions però caldrà un pacte per governar

Vista de Rasquera des de la muntanya. | Sofia Cabanes
per TarragonaDigital, Rasquera | 2 de juny de 2023 a les 18:09 |
Una moneda de cinquanta cèntims llançada a l'aire ha acabat donant a Junts la victòria, i un tercer regidor, a les eleccions municipals de diumenge a Rasquera.

Resultats eleccions municipals 2023 a Tarragona


La formació havia empatat a 182 vots com a força més votada el 28M amb la llista de Solidaritat per la Independència, fet que atorgava dos regidors a totes dues formacions, pendents de l'assignació d'un tercer. Un cop revisats els resultats de l'escrutini aquest divendres i persistint l'empat, la Junta Electoral de Zona de Tortosa ha deixat a l'atzar aquesta decisió, tal i com preveu la llei.

Junts ha estat proclamada guanyadora i obté tres regidors mentre que Solidaritat es queda amb dos, els mateixos que la tercera força, ERC, amb 118 vots.


Malgrat la victòria final als comicis, la candidata de Junts i alcaldessa en funcions, Àngels Llombart, haurà de buscar un pacte si vol continuar governant al municipi, com ja ha estat fent aquest últim mandat, de forma compartida, amb ERC -que va ocupar l'alcaldia els dos primers anys-. També sumaria majoria un pacte entre Solidaritat i republicans.
Participació