La
Federació d'Associacions d'Empresaris d'Hostaleria de Tarragona (AEHT) vol "
més creuers amb el volum que pugui absorbir la ciutat". Ho ha dit aquest dilluns el president de l'entitat,
Francesc Pintado, durant la signatura d'un conveni de patrocini econòmic entre l'AEHT i
Repsol.
En aquest sentit, Pintado ha assegurat que tot i no fer despesa en
pernoctacions ni
àpats, aquest tipus de turisme sí que en genera pernoctacions a posteriori, ja que
els visitants tornen a la ciutat. Tot i això, Pintado no ha especificat cap mena de xifra.
El president de l'AEHT ha reconegut que els
creueristes porten els "àpats inclosos" en el viatge contractat i que l'impacte en el comerç "té molt més pes" que en la restauració.
Conveni entre l'AEHT i Repsol
La Federació d'Associacions d'Empresaris d'Hostaleria de la Província de Tarragona (AEHT) i Repsol, han signat públicament un
conveni de col·laboració que posa en relleu la voluntat mútua de
vincular i donar suport al sector turístic i industrial del territori. El conveni contempla una doble col·laboració per als anys 2023 i 2024.
D'una banda, es tradueix en un suport econòmic per a les activitats pròpies de la Federació i, de l'altra, contempla que Repsol continuï sent el seu principal patrocinador i subministrador d'energia de l'entitat.
Convivència i col·laboració de la indústria química i el turisme
La signatura d'aquest acord ha anat precedida per una
conferència del Dr. Juan Antonio Duro, director de la càtedra d'Economia Local i Regional de la URV i vicerector d'Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals de la mateixa universitat. En la seva exposició, Duro ha parlat de la
importància del turisme i la indústria, dos motors econòmics del territori i de l'abast de les seves interrelacions.
També s'ha celebrat una taula rodona, amb la presència d'Àngel Xifré, delegat del Govern a Tarragona;
Javier Sancho, director del complex industrial de Repsol a Tarragona; Francesc Pintado, president de l'AEHT; Fernando Torres, president del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, i Jeroni Castell, xef del restaurant Les Moles.
Els participants han coincidit en destacar que la necessària
convivència i col·laboració entre els dos grans motors de l'economia del Camp de Tarragona, el turisme i la indústria petroquímica, ha esdevingut un
model d'èxit. Així mateix, han afirmat que aquesta aposta dual, és un encert estratègic, perquè tots dos sectors són complementaris i doten l'economia del Camp de Tarragona de versatilitat i solidesa.
Durant la seva intervenció, Javier Sancho ha explicat que "
la indústria química i la turística són agents compromesos amb el territori, amb la seva prosperitat i amb el benestar de les persones que hi viuen. Hi ha lloc per a ambdues activitats. Química i turisme són activitats necessàries i contribueixen a fer un Camp de Tarragona millor".